Better Place
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen

 

 [schelden] met homo

Ga naar beneden 
2 plaatsers
Ga naar pagina : 1, 2  Volgende
AuteurBericht
desiree
Bij de inboedel
Bij de inboedel
desiree


Aantal berichten : 631
Registratiedatum : 09-09-10
Leeftijd : 27
Woonplaats : Almere

[schelden] met homo Empty
BerichtOnderwerp: [schelden] met homo   [schelden] met homo Icon_minitimewo 13 apr 2011 - 17:08

Hallo allemaal,

Het doet me nogal veel pijn.
Er zit een jongen in mijn klas, ik denk dat hij homofoob of wat dan ook is (dat zei mijn mentor).
Hij scheld echt heel vaak met homo in de klas en maakt iedereen voor homo uit (wel als een soort van grap, maar zo wordt het niet opgevat).
Hij zegt tegen alles wat los en vast zit homo als ze iets raars doen, of zelfs als normaal doen.
Soms gebruikt hij het zelfs als begroeting?? ("Hé, homo!")

Wat is jullie mening hierover? en als dit in jullie klas zou gebeuren, wat zouden jullie dan doen?
Het lijkt me namelijk ook niet leuk voor de mensen die hij 'uitscheld'

xx
Terug naar boven Ga naar beneden
The Frozen Donkey
Admin
Admin
The Frozen Donkey


Aantal berichten : 816
Registratiedatum : 18-04-10
Leeftijd : 31
Woonplaats : Nederland

[schelden] met homo Empty
BerichtOnderwerp: Re: [schelden] met homo   [schelden] met homo Icon_minitimewo 13 apr 2011 - 17:17

Nou, bij mij in de klas gebeurt dat ook inderdaad, maar ik doe er verder nu niks aan. Vind het wel belachelijk hoor dat het gebeurt. Zeker niet leuk.

En inderdaad, ookal is het bedoeld als grap, zo grappig is het allemaal niet. Iemand die ooit "hey hetero" heeft gehoord? Ik niet. weet wel dat het soms voor de grap gebeurt dat een homo ofzo als hey homo aangesproken wordt en hey hetero terugzegt ofzo. maarja.
Terug naar boven Ga naar beneden
https://betterplace.actieforum.com
desiree
Bij de inboedel
Bij de inboedel
desiree


Aantal berichten : 631
Registratiedatum : 09-09-10
Leeftijd : 27
Woonplaats : Almere

[schelden] met homo Empty
BerichtOnderwerp: Re: [schelden] met homo   [schelden] met homo Icon_minitimewo 13 apr 2011 - 17:24

Haha dat laatste, dat vind ik dan wel weer grappig (als het bijvoorbeeld je beste vriend is ofzo).
Maar ik hoor het hem elke dag wel een paar keer zeggen (elk uur wel een keertje) en ben niet eens bevriend met hem...

xx
Terug naar boven Ga naar beneden
The Frozen Donkey
Admin
Admin
The Frozen Donkey


Aantal berichten : 816
Registratiedatum : 18-04-10
Leeftijd : 31
Woonplaats : Nederland

[schelden] met homo Empty
BerichtOnderwerp: Re: [schelden] met homo   [schelden] met homo Icon_minitimewo 13 apr 2011 - 18:01

Inderdaad dentekenaer, dat vind ik ook. mij raakt dat zeker ook wel.
Terug naar boven Ga naar beneden
https://betterplace.actieforum.com
desiree
Bij de inboedel
Bij de inboedel
desiree


Aantal berichten : 631
Registratiedatum : 09-09-10
Leeftijd : 27
Woonplaats : Almere

[schelden] met homo Empty
BerichtOnderwerp: Re: [schelden] met homo   [schelden] met homo Icon_minitimewo 13 apr 2011 - 19:22

@dentekenaer

daar ben ik het helemaal mee eens... vooral dat laatste stukje.
Mensen schelden dan wel met wat jij bent, en nee, daar heb jij helemaal niks mee te maken...
dus ik vind het schandalig het had gewoon nooit aangeleerd moeten worden.
Maar homo's worden nou eenmaal als raar gezien, dus mensen die raar zijn (en geen homo's) worden dan wel uitgescholden voor homo *zucht*.

xx
Terug naar boven Ga naar beneden
The Frozen Donkey
Admin
Admin
The Frozen Donkey


Aantal berichten : 816
Registratiedatum : 18-04-10
Leeftijd : 31
Woonplaats : Nederland

[schelden] met homo Empty
BerichtOnderwerp: Re: [schelden] met homo   [schelden] met homo Icon_minitimewo 13 apr 2011 - 22:26

Tegenwoordig is ook alles wat 'anders' is, gay. en als je iets gay's doet, ben je homo. val je er een beetje buiten, ben je homo. noem maar op.
Terug naar boven Ga naar beneden
https://betterplace.actieforum.com
desiree
Bij de inboedel
Bij de inboedel
desiree


Aantal berichten : 631
Registratiedatum : 09-09-10
Leeftijd : 27
Woonplaats : Almere

[schelden] met homo Empty
BerichtOnderwerp: Re: [schelden] met homo   [schelden] met homo Icon_minitimeza 16 apr 2011 - 9:06

Wat zouden jullie doen als dit in jullie klas zou gebeuren?
Terug naar boven Ga naar beneden
The Frozen Donkey
Admin
Admin
The Frozen Donkey


Aantal berichten : 816
Registratiedatum : 18-04-10
Leeftijd : 31
Woonplaats : Nederland

[schelden] met homo Empty
BerichtOnderwerp: Re: [schelden] met homo   [schelden] met homo Icon_minitimezo 17 apr 2011 - 13:27

Ik had hier toch echt een bericht gepost wat nu weg is :s

Nouja iniedergeval,

wat zouden jullie willen zeggen dan tegen degene die schelden met homo.

En waarom raakt je het precies en vind je het niet fijn?
Terug naar boven Ga naar beneden
https://betterplace.actieforum.com
Gast
Gast




[schelden] met homo Empty
BerichtOnderwerp: Re: [schelden] met homo   [schelden] met homo Icon_minitimezo 17 apr 2011 - 14:53

maar dan gaan ze jou ook homo/lesbi ofzoiets noemen en dat zou ik niet willen, ookal is het niks vervelends, ze vinden je dan niet meer aardig en dat is gewoon heel prut
Terug naar boven Ga naar beneden
desiree
Bij de inboedel
Bij de inboedel
desiree


Aantal berichten : 631
Registratiedatum : 09-09-10
Leeftijd : 27
Woonplaats : Almere

[schelden] met homo Empty
BerichtOnderwerp: Re: [schelden] met homo   [schelden] met homo Icon_minitimezo 17 apr 2011 - 16:54

Ja, ik snap wat Lise bedoelt,
Het komt erop neer dat als je anders bent, dat je dan homo/lesbi/bi wordt genoemd.
dus als je dat dan niet bent, en ze noemen je zo, dan ben je dus anders (dus niet zo aardig)

maar die persoon (Lise kent hem wel denk ik Razz) noemt echt IEDEREEN homo/lesbi/bi

en ik vind het niet fijn, omdat ze het als scheldwoord gebruiken.
Terug naar boven Ga naar beneden
The Frozen Donkey
Admin
Admin
The Frozen Donkey


Aantal berichten : 816
Registratiedatum : 18-04-10
Leeftijd : 31
Woonplaats : Nederland

[schelden] met homo Empty
BerichtOnderwerp: Re: [schelden] met homo   [schelden] met homo Icon_minitimezo 17 apr 2011 - 21:13

Als scheldwoord, hoezo als scheldwoord, schrijf er eens wat meer over, waarom vind je het vervelend? waarom gebruiken ze het als scheldwoord, op wat voor manier maken ze het tot scheld woord. noem maar op?

En waarom moet dit vandaag nog stoppen? Wat wil je tegen ze zeggen die dat doen om ze daarmee te laten ophouden enzo.
Terug naar boven Ga naar beneden
https://betterplace.actieforum.com
The Frozen Donkey
Admin
Admin
The Frozen Donkey


Aantal berichten : 816
Registratiedatum : 18-04-10
Leeftijd : 31
Woonplaats : Nederland

[schelden] met homo Empty
BerichtOnderwerp: Re: [schelden] met homo   [schelden] met homo Icon_minitimema 18 apr 2011 - 17:26

Ik wil het ook heel diep hebben uitgeplozen ja.
Terug naar boven Ga naar beneden
https://betterplace.actieforum.com
desiree
Bij de inboedel
Bij de inboedel
desiree


Aantal berichten : 631
Registratiedatum : 09-09-10
Leeftijd : 27
Woonplaats : Almere

[schelden] met homo Empty
BerichtOnderwerp: Re: [schelden] met homo   [schelden] met homo Icon_minitimema 18 apr 2011 - 19:24

Citaat :
Als scheldwoord, hoezo als scheldwoord, schrijf er eens wat meer over, waarom vind je het vervelend? waarom gebruiken ze het als scheldwoord, op wat voor manier maken ze het tot scheld woord. noem maar op?

En waarom moet dit vandaag nog stoppen? Wat wil je tegen ze zeggen die dat doen om ze daarmee te laten ophouden enzo.

Hij maakt het scheldwoord door iedereen die anders is/doet homo te noemen (alleen de jongens dus dat is wel raar :s). Ik snap het nu zelf ook niet meer (heb dit al 3x getypt).

Is er iemand die mij kan helpen om uit mijn woorden te komen?

connectie homo/anders -> scheldwoord
als iemand anders is dan schelden dat hij homo is, ik snap het niet, misschien iemand anders, ik weet het wel maar kan het niet verwoorden.

----

Het probleem is dat ik niks kan zeggen, dat ze diep genoeg raakt om te stoppen. Tenzij ze zelf iemand kennen. Een vriendin van mij, haar beste vriend, is ook homo. Zij heeft er geen problemen mee.
Als je niemand kent die homo is, weet je niet hoe het is, en hoe zij het ervaren, dus zal je sneller iemand anders homo gaan noemen.

En natuurlijk moet dit vandaag stoppen. Hoe vervelend moet het wel niet zijn, om homo genoemd te worden, terwijl je dit eigenlijk niet bent.....

----

En over die jongen, het kan natuurlijk ook zo zijn dat hij zelf wel homo is (niks mis mee) maar dat hij het probeert te ontkennen, door andere mensen zo te noemen, dan denkt hij waarschijnlijk dat het niet opvalt dat hij homo is.

Hoeft helemaal niet zo te zijn, dit laatste, maar is een mogelijkheid

xx
Terug naar boven Ga naar beneden
desiree
Bij de inboedel
Bij de inboedel
desiree


Aantal berichten : 631
Registratiedatum : 09-09-10
Leeftijd : 27
Woonplaats : Almere

[schelden] met homo Empty
BerichtOnderwerp: Re: [schelden] met homo   [schelden] met homo Icon_minitimema 18 apr 2011 - 20:08

Ja, dat dus
ik zal er nog een nachtje over slapen en dan kijken of ik het kan uitleggen
welterusten

xx
Terug naar boven Ga naar beneden
The Frozen Donkey
Admin
Admin
The Frozen Donkey


Aantal berichten : 816
Registratiedatum : 18-04-10
Leeftijd : 31
Woonplaats : Nederland

[schelden] met homo Empty
BerichtOnderwerp: Re: [schelden] met homo   [schelden] met homo Icon_minitimema 18 apr 2011 - 21:17

Ja oke, het is dus een scheldwoord, zo wordt het gebruikt. ik hoor ook vaak "hey homo" ofzo. Valt dat ook bij dit in dit topic als het voor de grap is of wat is het allemaal. Het hele probleem voor dit? Want ik ben er best een beetje mee aan de gang, de basis voor de poster is klaar, echter een tekstje beneden moet nog. En ik moet meer info hebben voor die tekst.

Overigens is het een poster in better place opmaak. Je moet nagaan, dat dat dadelijk hier op better place uitgegeven wordt en je die ook op school op kunt hangen, hopenlijk komt het aan. Echter zit je dan misschien wel met je naam enzo.

Eum, ik heb wel meer info nodig waarom precies het je zo raakt. Want kun je niet denken van "ach wat geeft het ook?" (nee natuurlijk niet maar toch Wink ) toch wat geef je daar voor antwoord op?

Ik moet dus echt alles weten van top tot teen dan, het probleem, hoe het in elkaar zit. veel info nodig dus.
Terug naar boven Ga naar beneden
https://betterplace.actieforum.com
The Frozen Donkey
Admin
Admin
The Frozen Donkey


Aantal berichten : 816
Registratiedatum : 18-04-10
Leeftijd : 31
Woonplaats : Nederland

[schelden] met homo Empty
BerichtOnderwerp: Re: [schelden] met homo   [schelden] met homo Icon_minitimema 18 apr 2011 - 21:25

Ikzelf vind het ook niet zo fijn, het homo dit en homo dat geneuzel. Ik let er verder niet op ofzo. Maar weet wel dat er een hoop wel mee zitten.

Ergens maken ze van iets moois gewoon iets waarmee je iemand probeert te raken ofzo. Of gewoon omdat homo's vieze mensen zijn en dat wil je niet zijn enzo en daarom iemand als 'grapje' zo te noemen. "aaah vieze homo jongeh" of zoiets. Zit ik op het goede spoor?

Maarja, wat wil je tegen ze zeggen dat ze het niet meer doen, dat is een moeilijke.

en ja, kijk, ik vind het ook niet zo fijn zeg maar omdat je toch, geraakt wordt, je voelt je verkeerd begrepen enzo. vieze homo dit, vuile homo dat ofzo. Homo's zijn niet vies of vuil, tenzij ze zichzelf niet wassen. En ik weet niet maar ik ben net nog in bad geweest. Je voelt je toch aangesproken. Terwijl niemand "hey hetero" roept ofzo. Want daar kijkt niemand van op. bij homo is het gelijk van "he, wat, wtf"

Zoiets?
Terug naar boven Ga naar beneden
https://betterplace.actieforum.com
desiree
Bij de inboedel
Bij de inboedel
desiree


Aantal berichten : 631
Registratiedatum : 09-09-10
Leeftijd : 27
Woonplaats : Almere

[schelden] met homo Empty
BerichtOnderwerp: Re: [schelden] met homo   [schelden] met homo Icon_minitimedi 19 apr 2011 - 15:27

@The Frozen Donkey

Ja, ik denk dat ik dat bedoelde ja.

xx
Terug naar boven Ga naar beneden
The Frozen Donkey
Admin
Admin
The Frozen Donkey


Aantal berichten : 816
Registratiedatum : 18-04-10
Leeftijd : 31
Woonplaats : Nederland

[schelden] met homo Empty
BerichtOnderwerp: Re: [schelden] met homo   [schelden] met homo Icon_minitimedi 19 apr 2011 - 19:58

Beschrijf eens wat meer XD ik kan er zo weinig mee XD
Terug naar boven Ga naar beneden
https://betterplace.actieforum.com
desiree
Bij de inboedel
Bij de inboedel
desiree


Aantal berichten : 631
Registratiedatum : 09-09-10
Leeftijd : 27
Woonplaats : Almere

[schelden] met homo Empty
BerichtOnderwerp: Re: [schelden] met homo   [schelden] met homo Icon_minitimedi 19 apr 2011 - 19:59

Nou, wat ik bedoel is niet goed te beschrijven, maar ik denk dat jij aardig in de buurt komt van wat ik wil zeggen.

Wat mis je nog??
Terug naar boven Ga naar beneden
The Frozen Donkey
Admin
Admin
The Frozen Donkey


Aantal berichten : 816
Registratiedatum : 18-04-10
Leeftijd : 31
Woonplaats : Nederland

[schelden] met homo Empty
BerichtOnderwerp: Re: [schelden] met homo   [schelden] met homo Icon_minitimedi 19 apr 2011 - 20:02

Een goeie tekst die op school op een poster gedrukt kan zijn Razz
Terug naar boven Ga naar beneden
https://betterplace.actieforum.com
desiree
Bij de inboedel
Bij de inboedel
desiree


Aantal berichten : 631
Registratiedatum : 09-09-10
Leeftijd : 27
Woonplaats : Almere

[schelden] met homo Empty
BerichtOnderwerp: Re: [schelden] met homo   [schelden] met homo Icon_minitimedi 19 apr 2011 - 20:04

Haha, die moet je toch echt zelf bedenken Razz
Terug naar boven Ga naar beneden
The Frozen Donkey
Admin
Admin
The Frozen Donkey


Aantal berichten : 816
Registratiedatum : 18-04-10
Leeftijd : 31
Woonplaats : Nederland

[schelden] met homo Empty
BerichtOnderwerp: Re: [schelden] met homo   [schelden] met homo Icon_minitimedi 19 apr 2011 - 20:08

Tsss. nouja zeg. Waar heb ik jullie anders voor als persoonlijke slaafjes?
Terug naar boven Ga naar beneden
https://betterplace.actieforum.com
desiree
Bij de inboedel
Bij de inboedel
desiree


Aantal berichten : 631
Registratiedatum : 09-09-10
Leeftijd : 27
Woonplaats : Almere

[schelden] met homo Empty
BerichtOnderwerp: Re: [schelden] met homo   [schelden] met homo Icon_minitimedi 19 apr 2011 - 20:09

^^

advies Razz
Terug naar boven Ga naar beneden
The Frozen Donkey
Admin
Admin
The Frozen Donkey


Aantal berichten : 816
Registratiedatum : 18-04-10
Leeftijd : 31
Woonplaats : Nederland

[schelden] met homo Empty
BerichtOnderwerp: Re: [schelden] met homo   [schelden] met homo Icon_minitimedi 19 apr 2011 - 20:10

Geef eens advies over de tekst op de poster dan Razz
Terug naar boven Ga naar beneden
https://betterplace.actieforum.com
desiree
Bij de inboedel
Bij de inboedel
desiree


Aantal berichten : 631
Registratiedatum : 09-09-10
Leeftijd : 27
Woonplaats : Almere

[schelden] met homo Empty
BerichtOnderwerp: Re: [schelden] met homo   [schelden] met homo Icon_minitimedi 19 apr 2011 - 20:13

Wat voor poster wordt het??
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





[schelden] met homo Empty
BerichtOnderwerp: Re: [schelden] met homo   [schelden] met homo Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
[schelden] met homo
Terug naar boven 
Pagina 1 van 2Ga naar pagina : 1, 2  Volgende

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Better Place :: Homo's, Lesbienne's, Biseksuelen en Transseksuelen :: Holebi Algemeen-
Ga naar: